floating icon




Saturday, July 14, 2012

I LOVE YOU FOR THE SAKE OF ALLAH S.W.T

Assalamualaikum..

sy dlm kesusahan waktu ini..diuji oleh Allah..hp yg sebelum ini sunyi sepi tp skrng dihujani msg2 pemberi semangat,doa2 dr mereka2 yg tersangat istimewa bg sy..

yup..mereka adalah teman,kwn,sahabat yg tak penah say 'No' bila kita minta pertolongan..
mereka sahabat2 diwaktu susah n senang..

bila dlm kesusahan kdg2 baru kita nk menghargai kawan..sungguh ujian dr Allah mmg byk memberi pengajaran..

buat sahabat until Jannah ku..thank you for everything..saya sayang kamu semua hanya kerana Allah s.w.t ..korg mmg a gift yg tidak ternilai yg Allah pinjamkan sementara pd saya..




Salam

~~May Allah s.w.t bless

Friday, March 16, 2012

selamat ulang tahun BFTJ :)

Assalamualaikum..
entry kali ni khas buat teman tersayang Shafifiyaz Yazid
Selamat Ulang Tahun Kelahiran..
Sanah Helwa..
Happy Birthday..
Saengil Chuka Hamnida..

Hope peace and joy always be with you throughout the year.
Semoga sentiasa berada di bwah perlindunganNYA..

sahabat diwaktu susah dan senang
sahabat yg sama2 berganding bahu menghabiskan duit time shopping :)
sahabat yg sama2 tido dlm kuliah.....opps! (ktorg xjenis tido dlm class^^)
sahabat yg sentiasa nasihat menasihati,redha meredhai..insyaAllah


..daku sentiasa mendoakan sahabat2 diwaktu senang n susah..insyaAllah akan dipertingkatkan lg dr semasa ke semasa :)

..kita slalu senyum2 kan fifi..(gelak kuat pon sama.huhu @_@)
..salam peluk cium muahhxx muahxx
..jiran hillpark ku..hahaha..perbezaan block tak menjadi penghalang..swimming pool sanggup ku redah..lalala
..insyaAllah kalo ada prob.calling2 yer..nk shopping ker..hehe
..hadiah?? tunggu i balik kl yer..insyaAllah ada..


Semoga tali persahabatan ini sentiasa diredhai Allah s.w.t
Ukhwah fillah :)





Best friend till Jannah :)) InsyaAllah


بارك الله فيك يا اختي الكريمة

May Allah S.W.T Bless~~

Salam

Saturday, January 21, 2012

Lupa kepada Allah s.w.t

Abu Ali Ad Daqaqi berkata:
"Aku datang menjenguk lelaki soleh sedang sakit. Dia dikerumuni oleh murid-murindnya. Dia memang seorg guru besar. Ketika itu dia kelihatan menangis. Padahal umurnya memang sudah lanjut. Maka kutanya dia, "Wahai Syeikh, apakah engkau menangisi dunia ini?" Dia menjawab, "Bukan. Aku menagis kerana aku tidak boleh melakukan solat lagi." Aku bertanya lagi, " Mengapa demikian, padahal engkau telah banyak solat. Dia menerangkan, "Kerana ini hari terakhir bagiku. Padahal aku sujud dalam keadaan lalai. Aku angkat kepalaku pun dalam keadaan lalai. Jangan-jangan aku mati dalam keadaan lalai juga." Kemudian dengan nafas terputus-putus dia membacakan syair:

Kufikirkan hari perhimpunan dan Kiamat
Juga tertanamnya pipiku di bawah pusara
Sendirian, tanpa teman, setelah mulia dan jaya
Tubuhku tergadai dengan tanah liat
Kurenungkan panjang dan lebarnya hisab
Juga hinanya makamku waktu diberi kitab
Namun harapanku kepada Engkau
Wahai Tuhanku
Wahai Penciptaku
Engkau ampuni kesalahanku..


Tersebut dalah hadis daripada Rasulullah s.a.w., beliau bersabda:

"Tertulis di Arasy, 'Aku menuruti orang yang taat kepada-Ku. Aku menyintai orang yang menyintai-Ku. Aku kabulkan orang yang berdoa kepada-Ku. Dan Kuampuni orang yg memohon ampun kepada-Ku."

Dipetik dari : Terjemahan kitab Mukashafah Al-Qulub :Penenang jiwa;Pengubatan dan Rawatan oleh Imam Al-Ghazali


MasyaAllah..seorg lelaki soleh yg sentiasa tidak pernah lupa atau leka dengan perintahNya masih meratapi segala dosa dan kekurangannya dalam mengadbikan diri kpd Allah..sedangkan aq hamba yg sgt hina ini masih lagi leka dibuai hiburan dunia semata-mata..Masih lagi kadang2 terlupa siapa Pencipta aq yang sebenarnya dan kepadaNya lah akan ku kembali..
Ya Allah kuatkanlah iman di hati hambaMu ini..


~~Hendaklah orang yg berakal taat kepada Allah dengan takut dan ikhlas. Redha terhadap kepurusan-Nya. Sabar atas bala-Nya. Syukur atas nikmat-Nya serta menerima atas pemberian-Nya~~


Wallahu a’lam...

Pages