floating icon




Tuesday, May 28, 2013

HATI

Assalamualaikum..

hati manusia cepat berubah kan?

baru dapat rasa perasaan "hati cepat berubah" ni

bila terfikir balik, kenapa cepat berubah..lepas tu baru tersedar..

yg sebenarnya Allah yg pegang hati-hati ini..*sepatutnya kena sedar dari dulu lagi*

bukan hati saja..pemikiran,iman, dan akhlak kita juga cepat berubah..

Hanya mampu berdoa moga Allah ubah segalanya ke arah yg lebih baik..bukan yg menyesatkan..



Hati saya telah berubah..
Hati ini tertarik kepada 'kebaikan'
Hati ini tertarik kepada 'persamaan'

Moga ini petunjuk dari Allah, untuk tinggalkan segala kekusutan yang lalu.
Allah beri jalan, untuk sesuatu yang baru..

Moga ini yang terbaik..Ameen


May Allah s.w.t bless~~

Salam


Sunday, May 19, 2013

Spring, I Love You Best

I wish I had someone who 
suddenly arrive
And show me how the flowers grow 
and come out in winter field
I wish I had someone new
tender to my heart


Someone who will share me 
precious time
Someday you will find me 
in the hands of the wind
Somehow you will lead me 
to the warmer nights
Someday you will find me 
in the hands of the wind
Somehow you will lead me 
to the warmer nights


If I had pretty spring 
at the corner of my heart
I will say goodbye to winter land, 
you so cruel the winter wind
and I will check the through the phone, 
the number is 131


Don’t you know the truth is 
in fine weather
I love you best
I love you best


Someday you will find me
in the hands of the wind
Somehow you will lead me 
to the warmer nights


Someday you will find me
in the hands of the wind
Somehow you will lead me
to the warmer nights


Friday, May 10, 2013

It's been a while

Assalamualaikum

Kadang-kadang dalam hidup ni kita kena memilih..sometimes kita diberi dua pilihan dan kadang-kadang hanya 1 pilihan..

 Kalau hanya 1 pilihan, kenapa perlu memilih?
dulu tak pikir pun
tapi sekarang bila dh kena batang hidung sendiri baru tau macam mana terseksanya nak memilih walaupun hanya ada 1 pilihan.


Sebab kita hanya ada 1 pilihan, so kita nak pilihan inilah yang terbaik untuk kita.
Istikharah dan doa..ini subjek utama bila 'pemilihan' harus dibuat :)
Allah saja yg tahu rasa tenang itu..
tapi bila ada lagi 'ancaman' luar, ketenangan itu sedikit demi sedikit lenyap

 Jauh aku lari,semata-mata untuk memilih.
Hati tak tenang selagi kata putus belum dibuat.
Orang sekeliling mula bertanya..aku mula risau,mula rimas LOL

Doa..dan terus berdoa
Sekarang,rasanya sudah ada kata putus walaupun 'pemilihan' masih belum dibuat
Ada urusan yang lebih penting untuk difikirkan, ada masalah untuk diberi perhatian lebih dan untuk diselesaikan
siapkan master dulu Amal..itu saja..itu saja

 Urusan lain..'pilihan' itu, biar Allah yang uruskan.
Suatu hari nanti pasti Allah tunjuk jalan :)
Yakin dan redha.


Hati kembali tenang
Dah boleh pulang ke KL halaman.. :)
Terima Kasih Allah, untuk hari yang dah berlalu, untuk hari ini dan untuk masa hadapan.Alhamdulillah

Satu..tak semestinya keseorangan



May Allah s.w.t bless~~

 Salam


pssst: It's been a while hanya tajuk. Nak menunjukkan dah lama blog ini takde entry baru. Aku hanya menulis bila sedih..bila gembira..mostly bila hati rasa nak meluahkan sesuatu. Ini bukan cliche..

Dua ^^

Pages