floating icon




Friday, May 10, 2013

It's been a while

Assalamualaikum

Kadang-kadang dalam hidup ni kita kena memilih..sometimes kita diberi dua pilihan dan kadang-kadang hanya 1 pilihan..

 Kalau hanya 1 pilihan, kenapa perlu memilih?
dulu tak pikir pun
tapi sekarang bila dh kena batang hidung sendiri baru tau macam mana terseksanya nak memilih walaupun hanya ada 1 pilihan.


Sebab kita hanya ada 1 pilihan, so kita nak pilihan inilah yang terbaik untuk kita.
Istikharah dan doa..ini subjek utama bila 'pemilihan' harus dibuat :)
Allah saja yg tahu rasa tenang itu..
tapi bila ada lagi 'ancaman' luar, ketenangan itu sedikit demi sedikit lenyap

 Jauh aku lari,semata-mata untuk memilih.
Hati tak tenang selagi kata putus belum dibuat.
Orang sekeliling mula bertanya..aku mula risau,mula rimas LOL

Doa..dan terus berdoa
Sekarang,rasanya sudah ada kata putus walaupun 'pemilihan' masih belum dibuat
Ada urusan yang lebih penting untuk difikirkan, ada masalah untuk diberi perhatian lebih dan untuk diselesaikan
siapkan master dulu Amal..itu saja..itu saja

 Urusan lain..'pilihan' itu, biar Allah yang uruskan.
Suatu hari nanti pasti Allah tunjuk jalan :)
Yakin dan redha.


Hati kembali tenang
Dah boleh pulang ke KL halaman.. :)
Terima Kasih Allah, untuk hari yang dah berlalu, untuk hari ini dan untuk masa hadapan.Alhamdulillah

Satu..tak semestinya keseorangan



May Allah s.w.t bless~~

 Salam


pssst: It's been a while hanya tajuk. Nak menunjukkan dah lama blog ini takde entry baru. Aku hanya menulis bila sedih..bila gembira..mostly bila hati rasa nak meluahkan sesuatu. Ini bukan cliche..

Dua ^^

No comments:

Post a Comment

Pages